„O nauczaniu online w BusinessBecause”

Simon Lovick z firmy BusinessBecause zadzwonił do mnie tydzień temu, aby omówić dwudziestoletnie doświadczenie hiszpańskiej uczelni biznesowej w wysokiej jakości formatach hybrydowych, a dziś publikuje artykuł zatytułowany Jak uczenie się online przygotowuje MBA’s (magister administracji biznesowej) do pracy zdalnej.

W rozmowie z Simonem starałem się podkreślić fakt, że nauczanie online można rozpocząć po prostu za pośrednictwem mediów i wyraźnej świadomości tego, co chcesz przekazać, oraz przyjąć metodologię, która ma sens na tym kanale. Ale przede wszystkim fakt, że w kontekście szkoły biznesu przyjęcie tych metod pociąga za sobą przygotowanie studentów do rozwijania działalności zawodowej w tym nowym kontekście, w którym bez wątpienia będziemy żyć przez dłuższy czas.

Szczególnie interesujący jest przypadek Niemiec, które rozważają zdefiniowanie pracy zdalnej jako prawa pracownika. Musimy przyzwyczaić się do tego, że przez długi czas będzie wiele przypadków, które zmuszą nas do prowadzenia działalności na odległość, bez względu na to, czy mówimy o pracy, czy szkoleniu, i że niezbędne będzie zapewnienie osobom dotkniętym tymi sytuacjami odpowiedniego środowiska. Coś takiego będzie wymagało nie tylko środków, ale także pewności siebie, kultury i rozwoju umiejętności korzystania z tych środków z łatwością i profesjonalizmem.

Nauczanie online, jeśli zostanie opracowane przy użyciu odpowiednich środków, jest idealnym środowiskiem do rozwijania tych umiejętności. Przyzwyczajenie się do interakcji w środowiskach online, do ujawniania lub obrony pomysłów i propozycji lub do łatwego korzystania z synchronicznych lub asynchronicznych środków to nowe umiejętności programowe. W przypadku szkoły biznesu, procesy szkoleniowe muszą odzwierciedlać charakter jej zwykłych metodologii. Metoda przypadku może wymagać w niektórych sytuacjach zwinnych dyskusji, które należy dopuścić za pomocą odpowiednich narzędzi, a w innych pozwolić na bardziej dogłębne argumenty, które materializują się wyjątkowo dobrze na forach dyskusyjnych.

Coraz częściej musimy zakładać, że uczestnicy szkolenia będą wykorzystywać narzędzia zapewniane przez instytucję do interakcji w klasie, ale także wiele innych do ich koordynacji, od prostych wiadomości e-mail po wiadomości błyskawiczne, udostępniane dokumenty lub wideokonferencje oraz że będzie to oznaczało rozwijanie umiejętności, które będą nadal wykorzystywać -z należytymi ograniczeniami bezpieczeństwa- w kontekście ich życia zawodowego.

Z pewnością będzie to stanowić przeszkodę dla wielu instytucji edukacyjnych, szczególnie dla tych, które nie mają poważnych lub zaawansowanych planów transformacji cyfrowej. Pandemia spowodowała, że ​​przyszłość nadejdzie szybciej niż wielu się spodziewało. Zapewne przyjdzie nam zobaczyć trudności, jakie pojawią się u każdego z nas w trakcie adaptacji.

Autor: 
Eneique Dans/Tłum. Justyna Soja
Źródło: 

enriquedans.com

Dodaj komentarz

CAPTCHA
Przepisz kod z obrazka.
3 + 10 =
Rozwiąż proszę powyższe zadanie matematyczne i wprowadź wynik.